torsdag 8 september 2016

Fucking in an elevator

Redaktören har vägarna förbi min stad så vi möts upp på ett café.
"Kanske kan jag också få bjuda dig på middag ikväll?", frågar han samtidigt om han tar upp plånboken för att betala.
Det är inte bara min blogg han är intresserad av alltså, tänker jag.
"Att blanda arbete med känslor kommer bara leda till problem".
"Jag förstår", säger han. "Tänk över allt vi har pratat om idag och hör av dig. Det är ett riktigt bra helgjobb för någon med din talang."
På vägen hem ringer Resaren mig:
"They say I’m up and coming like I'm fucking in an elevator!", fnissar jag. Okej, jag vet att jag skriver alla våra engelska konversationer på svenska. Men ni måste hålla med om att den där meningen inte hade låtit ens hälften så cool på svenska!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar