tisdag 13 september 2016

Han med dom fina ögonen

Vi smsar om Ben & Jerry's och bråkar om vilken smak som egentligen vinner. Han nämner någon smak jag knappt hört talas om och jag säger att cookie dough är vinnaren.
"Han vill bjuda ut mig på kaffe", säger jag till Snövit och visar en bild.
"Han ser ju trevlig ut", säger hon.
"Nej! Du kan inte säga så! Det är ungefär samma sak som att säga att en bebis är söt. Det säger man bara om bebisen är ful. Man säger bara att en kille ser trevlig ut om man inte har något snällt att säga"
"Jag menar inte det alls så!"
"Okej, låtsas om du aldrig sett bilden så iscensätter vi det igen", säger jag och visar bilden en gång till för Snövit samtidigt som jag säger: "Han vill bjuda ut mig på kaffe."
"Men åh, han är ju snygg!"
, säger hon upprymt.
Jag och han med dom fina ögonen möts upp på ett fik. Han frågar vad jag vill ha och betalar för mig. En bra början tänker jag. Det uppskattas. Sedan har vi en intensiv diskussion om träning, mattor och Ben & Jerry's. Samma humor konstaterar jag. Detta kan nog bli bra.
"Ska försöka dra inom gymmet ikväll också", säger han.
"Hur orkar du?", utbrister jag.
"Hade du något annat i åtanke för kvällen? Du inte råkar ha lite Ben & Jerry's hemma i din frys för då kan jag ju följa med", säger han självsäkert.
Jag säger att han är snabb i käften och han säger att jag är snygg. En konstig början. Men det är i alla fall en början.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar