torsdag 29 september 2016

Driva iväg bland vågorna

"Och inga fler strandloppor på Teneriffa", fnittrar Tingeling och syftar på strandnätterna tillsammans med Resaren.
"Jag lovar", fnissar jag tillbaka.
Resaren är tvungen att åka och jobba på ett annat hotell i Spanien, så löftet blir enkelt att hålla. Men det gör inte så mycket att Resaren inte är där. Jag har ändå en fullspäckad vecka tillsammans med Törnrosa. Att försöka trycka in honom i schemat hade krävts en hel del planering.
Jag bestämmer mig för att det är en perfekt dag för surfing så vi letar upp ett surf camp. Tanken var att vi skulle surfa i en grupp, men dom som skulle vara med oss ändrade dag i sista sekund. Och Törnrosa tröttnade ganska så snabbt på surfingen. Så då var det bara jag och surfinstruktören kvar bland vågorna.
Han säger att jag är en naturbegåvning och att vi ska ta sista vågen tillsammans. Men den kommer med sån hög kraft att jag ramlar rakt in i famnen på honom. Han bara ler och säger något på spanska som jag bara förstår hälften av. Sedan säger han att vi ska ta en ny våg - han vägrar låta mig gå upp ur vattnet och ha misslyckas med sista vågen för dagen.
"We're going to be here all night then", fnissar jag till honom.
Han ser inte ut att ha någonting emot det. Och då kommer vågen och jag tar den helt perfekt.
"You do well under pressure, girl!", ropar han till mig och ler.
Han med dom fina ögonen skriver till mig under hela min resa. Han frågar hur jag har det och säger att han vill träffa mig igen så fort jag kommer hem. Det är först då jag förstår att han har fattat tycke för mig. Kanske är han rädd för att jag ska driva iväg med surfinstruktören under den där veckan på Teneriffa. Och någonstans mellan vågorna - gör jag just det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar