tisdag 25 oktober 2016

Håll dig borta från mig

Pongo möter upp mig och några av mina vänner en lördagskväll. På något sätt känns det naturligt att han redan har börjat umgås med mig och mina vänner. Kanske är det eftersom vi befunnit oss på vars en kant av en och samma bekantskapskrets.
"Du utstrålar alltid: 'Håll dig borta från mig!' så fort du verkligen tycker om någon", brukar Tingeling alltid säga till mig. "Du måste sluta med det. Killarna tror inte du är intresserad då".
Jag har nog alltid fungerat så. Puttar bort personer som jag verkligen fattat tycke för. Framför allt när vi är bland andra människor.
Jag tänker på det Tingeling brukar säga och lägger därför min hand på Pongos lår under restaurangbesöket. Bordet skyddar min handling från andras blickar - men det sker ändå bland andra människor. Jag är nöjd över mina framsteg. Han tar min hand och kramar om den.
Och där, någonstans bland folkvimlet, har jag kanske börjat släppa in honom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar