söndag 9 oktober 2016

Så, vem väljer du?

"Är det armbandet som Stampe gav dig?", frågar Kaosmassakern och pekar på min arm.
"Ja", svarar jag.
"Han ringde faktiskt och berättade det för mig. Att han är kär i dig menar jag", fortsätter han. "Jag hade velat slå honom, men jag kan inte bli arg på honom. Jag kan inte bli arg på honom för att han har fallit för dig....hur löser vi detta?"
Han darrar på rösten.
"Du och jag har aldrig varit en riktigt bra kombination, Kaosmassakern. Du vet det själv. Stampe trodde jag var en av mina bästa vänner fram till att han avslöjade sina känslor."
Jag bollar två av världens finaste män i luften. Men jag måste tyvärr låta någon av dom falla.
"...så, vem väljer du?", frågar han.
"Ingen."
Och den där kärleken, den kan ödelägga en vänskap.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar