måndag 22 augusti 2016

Där kom den. Pang


Snövit och Törnrosa har en intensiv diskussion angående gammalt bagage i nya relationer.
"Man borde inte ta med sig gammalt bagage in i nya relationer", säger Snövit.
"Men ibland måste man det. 'Det här är mina erfarenheter och det är därför jag tänker såhär'", svarar Törnrosa.
"Ibland vill jag bara glömma att checka in bagaget så jag slipper ta med allt", fyller Snövit i.
Deras diskussion får mig att tänka på ett samtal jag hade med Lufsen i hans säng för flera veckor sedan. Jag tänker att jag ger allt eller inget. Jag måste ge det en chans. Får jag ett nej så har jag åtminstonde försökt. Jag skriver till honom.
"Jag har varit med om det förut... och det är fan inte bra", skriver Lufsen tillbaka.
Där kom den. Pang. Jag hukar mig och försöker liksom undkomma smällen, men det är redan för sent. Och jag känner hur mitt ansiktsuttryck genast skiftar:
"Man kan välja vilka erfarenheter man vill ta med sig in i nya relationer. Man packar för fan sin jävla väska själv!" muttrar jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar