fredag 19 augusti 2016

Nu är det lite som på film igen

Vi umgicks nästan varje dag den där veckan i Portugal. Vi brukar prata om det här att det känns som att man är med i en film. Jag tror att vi båda låtsas att vi lever i en filmvärld. Han mer, jag mindre. Bara för att kunna lägga ett filter på verkligheten.
Vi ligger på stranden. Han skyddar sina ögon mot solen med en handduk, jag använder solglasögon. Det är den största skillnaden jag kan hitta mellan oss. Annars är vi rätt lika. Ed Sheeran - Tenerife Sea spelas på hans mobil.
"Du ser fan bra ut i allt", säger Resaren när jag slänger på mig en tunn klänning utanpå bikinin för att skydda mig mot solen.
Jag åkte dit några timmar tidigare denna dagen, bara för att kunna vila huvudet mot hans bröstkorg. För det är just såna scener jag väljer att minnas. Det är snyggast så. Jag glömmer bort en hel saker. Kanske mest orden. Men en del vassa citat minns jag:
"Teneriffa", säger han. "Du kan väl följa med mig?".
Ja, nu är det lite som på film igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar