torsdag 18 augusti 2016

Det är klart man blir förbannad

"Jag visste att han skulle glömma att diska det sista, och när jag kom hem så var det inte diskat. Men jag blev ändå nöjd, eftersom jag hade en anledning till att bli sur på honom."
Vi sitter och äter när Askungen berättar om sitt ex. Hon ser mer och mer plågad ut för varje minut.
"En gång blev jag förbannad när han kom hem med geléråttor. Han vet att jag hatar dem", fortsätter hon.
"Det är såna här saker de berättar för sina vänner, så blir man den idiotiska flickvännen. Det vill man ju inte bli sedd som", säger Törnrosa.
"Men du, de där geléråttorna är allt bra äckliga. Det är klart man blir förbannad", svarar jag.

1 kommentar:

  1. Dagens inlägg var riktigt bra, ironin du speglar i texten är faktiskt till och med imponerande - för att inte säga välskrivet.

    SvaraRadera