onsdag 31 augusti 2016

Nu är du död för mig

Vi var på vars en kant av en bekantskapskrets innan den där konserten för flera år sedan. Om någon hade sagt till mig att efter konserten kommer ni trassla in er i en massa kyssar, så hade jag bara skrattat.
"Jag älskar dig fortfarande...", säger han på andra sidan luren. "Du är för bra för mig. Jag förtjänade dig inte."
Detta är en av männen som har betytt mest för mig under mitt liv. Han krossade mig. Sparkade lite extra när jag redan låg ner.
"Om du bara visste hur många veckor jag väntade på just det där samtalet.", säger jag och tänker att det var tur att han väntade med att ringa. För under dom där månaderna så hittade jag mitt förnuft någonstans. "Du vet, jag skulle gjort precis allt för dig. Allt. Jag skulle kunnat dö för dig."
"Jag vet...", säger han.
"Nu är du död för mig."
Och med bara en kort mening - stängde jag och bommade igen dörren för honom för alltid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar