tisdag 30 augusti 2016

Sära på benen

"Fy fan vad du har snygga bröst från den här vinkeln", kvittar Askungen till mig. "Nu förstår jag varför alla långa män dras till dig!"
"Eller så är det för att jag är perfekt höjd för något helt annat enligt dom", fnittrar jag.
"Vad hände med den där nya killen du började umgås med?", undrar Snövit.
"Efter 3 veckor sa han att han var kär i mig.", viskar jag.
"Och där checkade du ut?", frågar Askungen.
"Och där checkade jag ut.", instämmer jag.
"Jag fattar det inte. Bara denna månaden har tre killar berättat för dig att dom är kära i dig. Du behöver bara blinka med dina blå ögon och säga något kul sedan står killarna i kö för att säga att dom tycker om dig.", muttrar Snövit.
"Jag gör ingenting för att uppmuntra det. Jag umgås. Jag äter. Jag pratar. Gillar jag dig så kommer jag säga - eller visa det. Nu har jag har blivit någon form av expert på att friend zone:a snubbar. Jag borde få någon slags medalj som i Pokémon Go:
'Congratulations! You earned a medal! 3 killar har förklarat sin kärlek för dig!'"
, svarar jag Snövit.
"Själv måste man sära på benen för att männen ens ska nämna ordet kär", muttrar Askungen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar