söndag 28 augusti 2016

Han har skaffat hund sedan sist

Han har skaffat hund sedan sist. En rottweiler. Ledsen buddy, men hundar har aldrig varit min grej. Du borde känna mig bättre än så, tänker jag. 
Han är den första som har gjort mig knäsvag genom att bara vara sig själv. Jag är ungefär lika lika rädd för hans hund som hans läppar mot min nacke.
"Jag kallar honom för Dick".
Passande, tänker jag.
"Så, hur har livet varit?", frågar Kaosmassakern.
Vi trampar runt gräset med våra vita Converse. Han har på sig skinnjackan som är lite uppriven i ryggen efter en festival vi var på tillsammans för flera år sedan. Han säger att han har precis har kommit ur ett långt förhållande.
"Det borde ha tagit slut för länge sedan", säger han.
"För en del människor är ju en relation en pågående diskussion", säger jag.
Han nickar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar